Jestliže i vy patříte k těm řidičům, kteří pouze řídí a nevěnují příliš velkou pozornost stavu vozidla, pak je více než důležité změnit svůj přístup.
Pokud vás totiž stav vašeho plechového miláčka zajímá jen tehdy, kdy se rozsvítí červené světlo na palubní desce vašeho vozu, něco je špatně. Jestliže se vám navíc stává, že při cestě dojde benzín, měli byste se nad sebou zamyslet. Je to rozhodně na pováženou. Muži by v této situaci řekli, že jste pravděpodobně žena. Muži jsou totiž technicky založení a ví, která ručička je ta, která kontroluje hladinu benzínu. Nenechme se ale my ženy odradit, protože to, co zvládnou muži, zvládneme hravě i my.
Červené svítící kontrolky jsou opravdu výstrahou. Upozorňují na tu nejposlednější šanci něco změnit, dokud je ještě čas. Poté může být vaše vozidlo nepojízdné. U benzínu je vše naprosto jasné. Horší už to může být například u motorového oleje. Víte, která kontrolka je hlásičem jeho nedostatku? Je sice pravda, že nějaký ten kilometr ještě pojedete i s tím, že vám bude chybět olej, ale neznamená to, že tím nebude vašemu motoru uškozeno.
Motorový olej je velice důležitou tekutinou. Neobejde se bez něj žádná jízda, která je bezpečná. Řidič proto musí sledovat i jeho hladinu.
Zkuste si vy sami položit otázku, co se asi stane, když najednou chybí. Pokud odpověď na tuto otázku neznáte, pak byste si ji měli co nejdříve zjistit. Odpověď vás totiž jistě vyděsí a donutí k tomu, abyste si na něj dávali pozor.
Pořiďte si tedy nějaký ten olej do zásoby. Skvělý je například 10w40. Tento olej je kvalitní a je navíc určen pro celoroční používání.
Víte, co znamenají uvedená čísla? První číslo značí tekutost, když je motor v zimním období studený a druhé číslo označuje provozní teplotu, kdybyste se náhodou rozhodli jet do Afriky.
Nespoléhejte se tedy na servisního technika, ale sami na sebe. Dolévejte si olej vy sami. Čas od času není na škodu zkontrolovat jeho hladinu. Jedná se o otázku několika vteřin před zahájením jízdy. Užívejte si díky tomu bezpečnou jízdu.