U naprosté většiny firemních webových stránek najdeme stále stejné věci – katalog zboží, kontakty a mnohé další. Je to samozřejmě proto, že jsou jednak povinni určité informace zveřejnit, a také proto, aby si je mohli zákazníci vyhledat, pokud budou potřebovat.
Ovšem zdaleka ne u všech těchto sekcí je jasné, z jakého důvodu zde jsou. Jednou z nich je i FAQ Renovace disku. Tu najdeme na valné části firemních webů, ačkoliv si troufám tvrdit, že naprostá většina z nás ji nikdy nenavštívila a mnozí ani nevědí, co se pod těmito písmenky skrývá. Proč je tedy tak rozšířená?
Abychom si mohli odpovědět, musíme se nejprve podívat na to, co tato zkratka vlastně znamená. Pochází z anglických slov Frequently Asked Questions, což v překladu znamená Často Kladené Dotazy – ovšem je potřeba říci, že ČKD není zrovna ideální zkratka, zvláště proto, že už je zabraná. Z tohoto důvodu se i u nás využívá ta anglická.
V podstatě zde najdeme odpovědi na nejčastější otázky, na které se zákazníci ptají. Je totiž pochopitelné, že pracovníci nechtějí příliš ztrácet čas odpovídáním na jeden a ten samý dotaz, zvláště když mají spoustu jiné práce. Proto ty, na které jsou dotazováni nejčastěji, dají právě do této složky, včetně odpovědí.
Díky tomu si zde zákazníci mohou často najít odpovědi na své otázky. Je totiž velmi pravděpodobné, že ji v tomto seznamu najdou – zvláště když je obvykle neustále rozšiřován. To šetří čas jak zákazníkovi, který nemusí se svým dotazem kontaktovat firmu a čekat, až mu někdo odpoví, tak i pracovníkům, kteří se místo odpovídání mohou věnovat jiným pracovním úkolům.
Bohužel je pravdou, že tato sekce není ani zdaleka tak využívaná, jak by měla být, a to je škoda. Je to rozhodně dobrý nápad, který si zaslouží více pozornosti. Možná za to může onen matoucí název, který mnoha lidem nic neříká, avšak rozhodně bychom se tam měli v případě, že narazíme na nějaký problém, zkusit podívat. Možná zjistíme, že řešení je mnohem jednodušší, než bychom čekali.