Nikoho z nás moc netěší, kam se vyšplhaly v poslední době ceny pohonných hmot. Kdo mohl, tak cesty vlastním autem omezil a využil prostředků hromadné dopravy. Jenže co lidé, kteří auto potřebují ke svému podnikání? Autodopravci, taxikáři, rozvoz jídla, distributoři léčiv, obchodní zástupci a řada dalších musela cesty omezit nebo šáhnout mnohem hlouběji do vlastní kapsy. Když dokonce někdo byl ochotný zaplatit za litr benzínu přes sto korun, což bohužel na jisté benzínce vzniklo omylem, tak zřejmě jsou lidé nuceni stále používat auto a platit i tyto horentní sumy.
Zásobování je velmi důležité pro chod celé společnosti. Dovedeme si vůbec představit, co by se stalo, kdyby z ničeho nic přestala fungovat automobilová doprava, včetně té kamionové? Jak rychle by mizelo zboží z našich obchodů a když by nikdo nevozil nové? Vznikla by panika a chaos a za jak dlouho by si toho lidé všimli? Stačila panika u prvního lockdownu, kdy se začala zkupovat rýže a mouka. Nejděsivější scénáře, čeho jsou lidí v panice schopní, to známe z nejednoho katastrofického filmu.
Distribuce základních potravin a léčiv je jednoznačně vždy prioritou v jakékoliv době. I v covidových lockdownů nebylo myslitelné, že by se pozastavily dodávky tohoto zboží do obchodů a lékáren a lidé vždy mohli do těchto obchodů chodit bez omezení. Tyto obchody nelze zavřít.
Zatímco distribuci základních potravin může provádět kdokoliv, tak distribuci léčiv mohou vykonávat pouze firmy s povolením od Státního ústavu pro kontrolu léčiv, dle příslušných norem a podmínky se liší pro distributory do České republice a distributory do České republiky z jiného členského státu v EU.
Doufejme, že se situace brzy uklidní a ceny benzínu a nafty se vrátí na původní hodnoty. I když po událostech v poslední době je pravděpodobné, že nic už nebude takové, jako bývalo.